גלישה ויוגה- עדן גרשון

“Its all about where your mind is at”

היוגה הינה שיטה וטכניקה עתיקה שפותחה לפני כחמשת- אלפים שנה על ידי אנשים שחיו קרוב לטבע וגילו את חשיבות ההרמוניה והאיזון שבין האדם לסובב אותו ובינו לבין עצמו.

התרגילים הפיזיים (תנוחות היוגה= אסאנות), מאפשרים למתרגל/ת לפתח גמישות, לחזק את שרירי הגוף, תורמים לשיפור זרימת ומחזור הדם, עוזרים לנשימה חופשית ומפתחים יכולת ריכוז וקואורדינציה. תרגול היוגה בכללותו תורם לאיזון של גוף נפש ורוח. כמו כן, ההפוגה מן הלחץ החיצוני והשלווה הפנימית שנוצרת בזמן תרגול היוגה, מעניקים כח נפשי ויכולת להתמודד עם השינויים שהחיים מזמנים לנו.

השילוב ההרמוני בין היוגה והגלישה  

בתור גולשת המחוברת לים והגלים מילדות, תמיד התחברתי לתנועה, בעיקר לתנועה סינרגית המחברת אותי לטבע,
לא רק הטבע החיצוני, אלא גם לטבע הפנימי שלי,
עם ההתבגרות, הרגשתי כי משהו בפאזל של החיים חסר לי.
באופן מקרי פגשתי ביוגה, מיד נוצר חיבור ביני לבין השיטה עתיקת הימים והקסומה הזו ובאופן טבעי הרגשתי כי מצאתי את
החלק החזר בפאזל, החלק אשר חיבר בין כל שאר החלקים שבי ועזר לי ללמוד אותי, את עצמי.
מהר מאוד גילית שרוב מה שידעתי על תנועה היה שגוי ושהסיכוי שלי להפצע, בעיקר בגלישה, היה גבוה מאוד
( זאת מאחר והייתי גמישה מאוד, לא ייחסתי חשיבות לתהליך שמוביל לביצוע התנועה עצמה וראיתי רק את התוצר הסופי)
אחרי תרגול של מספר חודשים, הרגשתי שינוי משמעותי באופן שבו הרגשתי את הגוף שלי, בהחזקה שלו ובעיקר חשתי שינוי משמעותי במהלך הסשנים עצמם,
פתאום משהו בי נפתח, חגורת הכתפיים, האגן, הרגשתי חזקה יותר, יציבה יותר, מוחזקת יותר, זה היה ניכר בחתירה שלי, במהירות העמידה על הגלשן ובשליטה בביצועים עצמם.
מלבד הפן הפיזי, מבחינה נפשית ומנטלית התחלתי להרגיש שינוי, משהו בראייה שלי על החיים, העולם וגם הים, השתנה. מאז שהתחלתי לתרגל, אני מרגישה מחוברת יותר לעצמי ולסביבה שלי, הפכתי לסבלנית יותר כלפי עצמי וכלפי אחרים, בים וביבשה. 

 כיום, ניתן לראות גולשים רבים המתרגלים יוגה על מנת לשמור את גופם חזק, גמיש וארוך, הגולשים הטובים ביותר בעולם, כנ”ל גולשי “גלים גבוהים” משתמשים בטכניקות נשימה  ומדיטציה הלקוחות מהיוגה על מנת לסגל יכולת החזקת אוויר לזמן ארוך ושמירה על שקט נפשי גם ברגעים הכי קריטים ומפחידים.  

 בכללי היוגה תורמת לנו, באופן הפיזי- פיתוח סיבולת של שריר שמאפשרת יכולת פיזית להתמודד עם דרישות הים והגלישה, מצד שני מאפשרת אלסטיות (גמישות) שתשמור על הגוף .ברגעים שיצטרך להגיע לטווח תנועה מירבי במפרקים – כתוצאה מחבטות הגלים או מהתנועה עצמה על הגל, כלומר היוגה שומרת על הגוף ובמקביל משפרת את כישורי הגלישה

מנטלית –  מלמדות אותנו להתבונן בגלי הנשימה בגלי התודעה -המחשבות הרגשות ועם התרגול , לבחור את הגל המתאים לרכב עליו ולהתמזג כאחד עם הטבע.

 

ריטריט יוגה וגלישה

במשך עשרה ימים נגלוש ונתרגל יחד יוגה בסרי-לנקה, ארץ הקוקוסים והגלים המושלמים
נלון במלון חדש ומפנק אותו אנו מפעילים באופן בלעדי
נאכל אוכל בריא וטרי המגיע מגידול מקומי
נצא לסשנים של גלישה בקבלנה/ מחוץ לקבלנה לפי מצב הים והגלים
נטייל בשווקים וכפרים מקומיים ובמקדש בודהיסטי

תאריך:  22.1-2.2.19

:החבילה כוללת
טיסות
העברות
ויזות
לינה ע”ב פנסיון מלא
הדרכת גלישה
תרגול יוגה בהדרכתה של עדן גרשון
 ליווי וצילום מקצועי

 הטיול מתאים לגולשים ומתרגלי יוגה בכל הרמות מעל גיל 18,
אשר ישמחו לשלב חוויה המשלבת בין גלישה והעמקה בתרגול היוגה לבין תרבות, נופים, ריחות וטעמים
 בסרי לנקה הטרופית 

תרגולי היוגה יהיו מותאמים לגלישה וצרכיה עם דגש על נושא משתנה בכל תרגול – חיזוק חגורת הכתפיים, פתיחות חזה, שחרור הצוואר, עבודת רגליים נכונה, שמירה על מפרקי הירך הברך והקרסול, שחרור וחיזוק הגב התחתון, נשימות וכו

ההתקדמות הינה לפי תוכנית איטית ובטוחה, מתנוחות פשוטות אל המורכבות יותר בהתאמה לרמת המתרגל/ת, תוך הבנת תכונות התנוחות – מטהרות, משרות שלווה, מעוררות, מזינות או מנקות. לעיתים הביצוע מהיר כשנדרשת תנועה נמרצת, או איטי כשנדרשת חינניות ,קלילות והעמקה. יחד נפתח יכולת התבוננות בהיבט כל אסאנה, ונמנה נקודות מפתח שמובילות לדיוק ושלמות

 בנוסף, נשלב עבודה בזוגות בהיבט טיפולי, מיינדפולנס, מדיטציה, נקיים שיחות פתוחות, נתרגל הליכה, ישיבה ושכיבה מודעת ועוד

כל זאת על מנת שתחזרו הביתה עם ארגז כלים לתנועה וגלישה נכונה, הכנה נכונה לפני הסשן והשחרור שאחריו

הרצאות ושיחות פתוחות :

היוגה מחוץ למזרן“. איך לוקחים את היוגה אל מחוץ למזרן ולחלל התרגול בחזרה לשגרה ולחיי היומיום, רובנו מבלים את רוב שעות היום בעבודה בישיבה על כיסא – איך אפשר לנצל את הכיסא ואת הקיר שיש לכל אחד בבית או במשרד ולפתח תרגול עצמי אישי של בין 10 דק לשעה, אפילו 10 דק של תרגול נכון ביום יכולה לשנות את מצבנו הבריאותי באופן ניכר .

השפעת היציבה הפיזית על מצבנו המנטלי” – תלוי בצורה שאנו נושאים את עצמו תחת גרביטציה- כאשר אין מודעות ליציבה- יש יותר מקום להירהורים, דאגות ואף מצבי חרדה ודכאון, איך ניתן להשפיע על המיינד ומצבי הרוח דרך הגוף הפיזי שלנו .

הקשר הרוחני והפיזי בין יוגה והגלישה” כפי שאנחנו שואפים להגיע למצב מנטלי אחיד ושקט כך גם בגלישה המצב הנפשי שאנחנו נכנסים איתו למים משפיע על החוויה שלנו – מים כשלעצמם- 70 אחוזים מגופנו ומכסים כ – 70 אחוזים מכדור הארץ. היום יש כבר עדויות חיות ומדעיות לכך שאנרגיית התנודה האנושית, מחשבות, מילים, רעיונות ומוזיקה משפיעים על המבנה המולקולארי של המים והפוך.

 

 אשמח לגלוש ולתרגל איתכם/ן בחופייה הקסומים של מרוקו 

באהבה רבה, עדן